Det går så bra för Elias på förskolan nu efter sommarlovet. Trodde att det skulle vara svårt i början eftersom det var jobbigt innan ledigheten. Men nu är det som om han gjort en helvändning. Han har mognat tror jag och älskar ”dagis”! Nu lämnar jag på ”lättare” tider med, då det inte är så många barn i korridoren och det är lugnare, samt att jag kan följa med in i någon minut om han vill. Sedan är det bara hejdå, mamma! och glada vinkningar. Så skönt i mammahjärtat.

Jag tror det är superbra med kontinuteten han får nu när jag jobbar mån-fre men kortare dagar.

Igår när jag och Alice skulle hämta fick vi vänta en stund medan han åt mellanmål och han såg oss inte, men så pratade han med fröken och sa:

-”Pernilla, kommer min Nicke och hämtar mig idag?”

– Nääe det tror jag inte, det är nog mamma Frida som kommer.

Så när han kom ut berättade han att han längtade så efter sin Nicke, så när vi kom hem fick vi pratat med honom och idag har Nicke hämtat och de hade gått ner till centrum och ätit korv och mos, glass och sedan tittat på alla grävmaskiner. Och när jag slutade mötte jag dem på lekplatsen. Vilken dag va. 🙂

Nu har mormor och morfar precis varit och hämtat honom för imorgon skulel han få vara ledig med mormor. (min mamma) och de skulle åka buss och ha en mysdag tillsammans.