Kanske är det nu jag orkar, vill och kan starta igång en blogg igen?

Jag har haft ett långt uppehåll från bloggvärlden sedan jag började studera. Tiden räcker inte till och lusten försvann med alla texter som skulle produceras.

Nu börjar jag se slutet av min utbildning. En termin kvar efter sommarlovet… Frågan är om jag är glad eller rädd för det?😉

Terminen som precis gått har varit tuff med en tung kurs i vetenskapsteori och metod, men avslutade terminen med att skriva examensarbete, vår C-uppsats som var fantastiskt kul att göra! Vi genomförde en kvalitativ studie där vi intervjuade pedagoger som kommit en bit i sitt arbete med digitala medier i förskolan. Syftet var att ta reda på hur de resonerade kring och använde IKT för att främja barns lärande. Mycket intressant ämne och väl i tiden. Vi lärde oss mycket jag och min partner.

Nu har jag hoppat på en sommarkurs och läser utomhuspedagogik, vilket är jättekul! Imorgon ska jag ta med min min yngste och gå till Silverfallet och Muntras grotta i studiesyfte. Jag har några uppgifter att skriva i kursen nu över sommaren och vad lockar inte förskolebarn om inte vattenfall och grottor! Tänk vad spännande.

Fortsättning följer givetvis imorgon….