Det skiljer precis 50 år mellan min mormor och mig. Hon är den varmaste och snällaste människa jag mött!
(Här håller hon ett vackert tal om hur mycket familjen betyder för henne. Morfar fyllde 90 år.)

I januari fyller hon 85 år och jag 35 år. För ett tag sedan satt vi och pratade om hur det är att åldras… Hon berättade då att det är så konstigt att möta sin spegelbild. Det är en annan människa man möter för man har på något sätt en annan bild av sig själv. Känner ni igen det?

Den senaste tiden känner jag inte igen mig riktigt på bilder. ”Är det så jag ser ut?” Tänker jag ofta. Det måste bero på att jag åldras, jag har en annan bild inne i mitt huvud… Jag känner inte riktigt igen de där linjerna under ögonen, blicken är lite tröttare än vad jag minns. Jag måste nog bli kompis med min nya spegelbild😉

20121214-100326.jpg

20121214-100405.jpg