Idag har vi delat på oss. Jocke tog tjejerna på lite julklappsshopping med sina vän och hans dotter. Och Elias och jag åkte hem till mamma o pappa där vi fick middag tillsammans med min mormor o morfar, farbror, Nicke och Brynja.

Saltlånga, äggsås och potatis var det och så hemgjord äggst med grädde och hjortronsylt till efterrätt. En gammaldags måltid. Jag måste erkänna att det var första gången som jag provade långan och det var helt ok.

En väldigt lung och mysig söndag. Härligt att få umgås med mormor o morfar lite, för det var riktigt länge sedan. Allt som varit med vattkoppor och jobb har varit hinder för att träffas. De börjar bli gamla mina kära underbara morföräldrar.

Nu väntar jag på att Jocke och tjejerna ska komma hem. Jag är sugen på pizza. Den lilla långan mättade inte så länge. 😉

Sedan blir det Gossip girl i soffan och ladda upp för en lång dag imorgon. Då börjar jag med Lussefirande på Elias förskola kl 7.30 och på kvällen ska vi på jobbet ha ett långt Luciatåg ner till torget där vi ska sjunga för alla föräldrar.

