Det var ett lyckat sjuårskalas. Hon var nöjd! Och det bästa var nog Nintendo DS, den senaste varianten. Och så hade hon fått önska vad jag skulle baka så det blev morotskaka och en egengjord chokladtårta, som blev riktigt god, trots att jag fick göra om receptet på ”chokladkrämen”. Man skulle smälta choklad och jag hade för fin, mörk choklad, (så den blev inte så söt) i grädde, sedan skulle det svalna innan man vispade det tillsammans med färskost. Jag tyckte som sagt inte att det var tillräckligt sött för en tårta så jag chansade och hade i floursocker och det blev toppen!

Så två lager med sån kräm och ett tunt lager med drottningsylt och kräm+ grädde runt om var en hit!

Fick nog inte någon bra bild på tårtan. Men jag ser ju förvånad och glá ut! 😉

Ska visa lite fler bilder från kalaset senare. Nu är det dags att hämta tjejerna från dansen.

