Uppvärmning inför första matchen.

Åkte iväg tidigt imorse och hade nog räknat med att stanna en match. Men det var så kul att vi blev kvar hela dagen. 🙂 Tjejerna spelade sin allra första match idag och de gjorde det helt bra faktiskt. Även om de förlorade alla sina tre matcher så kämpade de som sjutton! Klart att en del kämpar mycket mer än andra. Idrott med barn är ju så. En del är superduperdukitiga och ger allt, andra är mer med för att det är kul att hämga med kompisarna. Det är ju så det ska vara liksom.

Däremot är ju jag (märkes idag) en sådan mamma med mycket idrott i mig och jag hejar tills rösen skär sig. Det går bara inte att stå still och vara tyst. Jag går helt in i matchen. Det må hända att jag senare i hennes fotbollskarriär blir portad från matcherna, men så länge jag får ska jag vara med och heja och ropa! 😉

Elias har varit med och lekt hela dagen, tränat mycket fotboll och busat med sin kompis Mathias från dagis. En sån lycka att han ockås har en storasyster i laget inför alla kommande sammandrag. Alice var med också så klart och även pappan hann se första matchen.

Och trots att de förlorade sina matcher var det ett glatt gäng tjejer. De har bara tränat ett halvår och de lagen de mötte har spelat en massa matcher.

 

Elias somnade i bilen och sover gott nu, utslagen i soffan.

